Saturday, July 27, 2013

Bawal

Assalamualaikum, salam Ramadhan ke18 semua..Alhamdulillah masih berpeluang menikmati bulan yang penuh dengan keberkatan.aku seperti biasa seringkali berbuka puasa ditempat kerja.tuntutan kerja untuk menampung keperluan hidup memang tak dapat dielakkan walaupun hanya sekadar membantu suami tapi amat bermakna jika dihargai.
last week aku and kak murni, kak montel, fizan..kitaorang buka puasa makan kuih saje lepas habis kerja dalam pukul 9 macam tu plan nak pergi makan dekat uptown damansara. memang terbaik..banyak pilihan dari western, chinese stail, malay stail..and kitaorang pilih 'Bawal Power'..bawal power ni agak famous jugak la di kalangan budak2 plaza tol damansara..dengar cerita gerai tu adalah inspirasi dari Allahyarham Bob Kuman..tapi aku pun tak pasti kesahihannya..lauk dia simple je..nasi putih, bawal goreng panas & rangup, ulam, kicap, kuah kari & dan sambal belacan..sambal belacan la yang paling best skali...ump.. sekarang ni pun aku masih teringat2 lagi..keenakan, menikmati, kenyang...Alhamdulillah. saje nak show off..

bawal goreng tu memang x tahan..aku pernah try goreng bawal kat rumah, tapi x sama..


dekat badan ikan bawal tu dia percik2 kan kicap..sedap.


ish..tangan sapelah tu.

ok tu je..nak share, bye nak buka ni.

No comments:

Post a Comment